رست کلینیک

10 عادت زوج های شاد

مارک گولستون در مقاله ی انتشار یافته ی خود در مجله ی سایکولوژی تودی 10 عادت زوج های شاد را عنوان می کند و انجام این عادات را برای بهتر شدن روابط زناشویی پیش نهاد می کند.

 

 

به یاد دااشته باشید برای تبدیل یک رفتار به عادت باید آن رفتار را به مدت 21 روز مکرر انجام داد. پس برای عملی کردن این راهکارها هر بار یکی از عادات را انتخاب کرده و به مدت 3 هفته بر آن متمرکز شوید.

1-هم زمان با هم به بستر بروید

اوایل دوران ازدواجتان را به یاد بیاورید. آن زمان که بی صبرانه منتظر رفتن به بستر و معاشقه کردن بودید. زوج های شاد هم زمان به بستر می روند حتی اگر یکی بخوابد و دیگری در بستر مشغول مطالعه ی خود باشد.

 

2-علایق مشترک تان را گسترش دهید

علایق مشترک تان را  پیدا کنید. ارزش فعالیت های دونفره ای را که می توانید با هم انجام دهید را کوچک نپندارید. اگر علایق مشترک ندارید, بسازید!

 

3-در کنار هم راه بروید

منظورمان از این گام مفهوم معنوی آن نیست! منظور مفهوم فیزیکی آن است. یعنی دست در دست هم,شانه به شانه ی هم راه بروید. به جای اینکه خسته و بی رغبت در کنار هم قدم بزنید دست و نگاه خود را به هم گره بزنید و با هم راه بروید.

 

4-اعتماد و بخشش را حالت پیش فرض خود قرار دهید

زوج های شاد در جدال ها و عدم تفاهم ها اگر نتوانند مشکل را حل کنند, به جای غر زدن و مظنون شدن, رفتار اعتماد و بخشش را پیشه می کنند.

 

5-تمرکز بیشترتان بر کار های صحیح همسرتان باشد نه اعمال خطای وی

اگر بخواهید به دنبال خطاهای همسرتان باشید همیشه چیزی برای یافتن وجود دارد. و هم چنین اگر به دنبال یافتن نکات خوب در همسرتان باشید قطعا این را هم خواهی یافت.

همه ی این ها وابسته به این است که شما در جست و جوی چه هستید. زوج های شاد نکات مثبت هم را برجسته می کنند.

 

6-بعد از آمدن از سر کار و به محض ورود به خانه با در آغوش کشیدن هم از یکدیگر استقبال کنید

پوست ما حافظه ای از تماس خوشایند(عشق), تماس نا خوشایند(سو استفاده) و بی تماسی(غفلت) دارد. زوج هایی که ضمن خوش آمد گوویی یکدیگر را در آغوش می گیرند,پوست خود را در حمامی از تماس خوش آیند نگه می دارند.

 

7-هر روز صبح به یکدیگر بگویید"عاشقتم" "روز خوبی داشته باشی"

این بهترین روش برای بالا بردن صبر و تحمل همسرتان در برابر مشکلات ریز و درشت روزانه از ترافیک گرفته تا درگیری های محل کار است.

 

8-هر شب به همسرتان شب به خیر بگویید,فارغ از اینکه چه احساسی دارید

به همسرتان شب به خیر بگویید,حتی اگر با یکدیگر مشاجره داشتید و از دست وی ناراحت هستید .چون شما قصد دارید در این رابطه بمانید.در حقیقت رابطه ی شما مهم تر از رویداد های ناراحت کننده است.

 

9-در طول روز جویای حال همسرتان شوید

با همسرتان تماس بگیرید و درباره ی رویدادها و اتفاقات روزش بپرسید. این بهترین راه برای ایجاد سازگاری مورد انتظار است. چرا که با این کار در خانه موضوع بحث بیشتری دارید که همین باعت افزایش ارتباط موثر با همسرتان می شود.

 

10-به اینکه با همسرتان دیده شوید افتخار کنید

زوج های شاد از اینکه با یکدیگر دیده شوند خرسندند و اغلب وقتی در جمعی با یکدیگرند, به شکل عاطفی تر و صمیمی تری با هم رفتار می کنند. آن ها کنار هم می نشینند. هر از گاهی دست یکدیگر را می گیردند و گاهی دست شان را بر روی شانه ی هم می گذارند. زوج ها این کار را برای نمایش دادن انجام نمی دهند. بلکه می خواهند بگویند ما به یکدیگر تعلق داریم.

علم روانشناسی

روان‌شناسی، علم مطالعهٔ رفتار و فرایندهای ذهنِ موجود زنده ـ بخصوص انسان ـ بر اساس روش علمی است.

آخرین کارگاه ها

چهارشنبه, 01 شهریور 1396

گروه درمانی

دوشنبه, 23 مرداد 1396

عشق و دلبستگی

آخرین مقالات

دوشنبه, 20 شهریور 1396

اوتیسم

یکشنبه, 08 مرداد 1396

علائم اضطراب و مکانیزمهای دفاعی